Monday, March 19, 2007

Pat Metheny Group - Travels (1982)

Mens jeg surfet igjennom prognotfrog [link] forumet så fant jeg en liten skatt. Pat Metheny Group [Allmusic link] er en av mine favoritter når det kommer til jazz blandet med world music og midt i jungelen av progressiv rock og mye annet krimskrams fant jeg Travels Jeg lastet det ned og fant et herlig blanding av sør-Amerikanske, Afrikanske og jazz rytmer. Det hele starter med "Are you going with me?" og avsluttes med "San Lorenzo". Med seg på denne live cd'n så har Pat Metheny fått med seg Brassilianske Nanâ Vasconcelos på perkusjon, og du hører raskt at han har en stor innflytelse på musikken.




Nanâ Vasconcelos










En av mine favoritter fra platen må være "Straight on Red" som er en deilig blanding av trommer, piano og gitar. Her mixes det og trikses det masse og Pat Metheny spiller deilig! En annen sang som jeg syns er spennende er "The Fields, The Sky". Synth gitar, piano og vaskebrett lignende perkusjon er en glimrende mix.

Innhold:
Are you going With me?
The Fields, The Sky
Goodbye
Phase Dance
Straight on Red
Farmer's Trust
Extradition
Going Ahead - As Falls Wichita, so falls Wichita Falls
Travels
Song for Bilbao
San Lorenzo



Den store danse sangen på denne plata er helt klart "Phase Dance" som jeg nå bruker som vekkerklokke. Deilig å våkne opp til gitartoner og klapping:)
Dette er noe jeg vil kalle et mesterverk og annbefales alle!

Skolehilsen meg.


Diverse Linker:
Hjemmesiden til Pat Metheny
Allmusic link til plata (med annmeldelse)
Rapidshare Link:
Part 1.
Part 2.




4 comments:

Anonymous said...

Big TKS Man!!!

Anonymous said...

Thank you for this good trip.

Anonymous said...

Thank You Very Much. I was looking for this album.

Anonymous said...

Great post! Tnx.